میکسر بتن چیست؟

اجاره بتونير،كرايه چكش برقي،اجاره بالابر،كرايه موتور برق،اجاره كمپكتور،كرايه ويبراتور،اجاره كاتر

یکشنبه ۱۸ شهریور ۰۳

میکسر بتن چیست؟

۳۰ بازديد
میکسر بتن چیست؟



در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی به صورت روزانه مقادیر زیادی بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید این میزان از بتن در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین میزان انرژی به تجهیزات ویژه‌ای نیاز است. میکسر بتن که بتونیر نیز نامیده می‌شود کاربردی‌ترین تجهیز برای این منظور است. این تجهیز یک دستگاه نیمه اتوماتیک به شمار می‌رود که به نیروی انسانی هم برای کار نیاز دارد. مواد مختلف برای ساخت بتن در این تجهیز به صورت پرتابی با هم ترکیب می‌شوند. لیست قیمت میکسر بتن را از سایت زیر ببینید.


معرفی میکسر بتن:



این دستگاه به منظور تولید بتن در حجم کم یا متوسط طراحی و ساخته شده است. این تجهیز که جزو جدیدترین دستگاه‌های ساخت بتن محسوب می‌شود نام‌های مختلفی دارد. برخی آن را ملات‌ریز و برخی دیگر خلاطه می‌نامند. قیمت این میکسر به نسبت تجهیزات مشابه بسیار ارزان‌تر است. به همین خاطر تا حد زیادی در پروژه‌های ساختمانی مورد توجه قرار گرفته است. این تجهیز به صورت نیمه اتوماتیک بوده و برای برخی از بخش‌های کار نیاز به مداخله‌ی نیروی انسانی می‌باشد. چون کار کردن با بتونیر نیاز به تخصص دارد نیروی انسانی مورد نظر باید آموزش‌های لازم را ببیند.



استفاده از میکسر بتن چه مزیت‌هایی به همراه دارد؟

این تجهیز مدرن و نیمه اتومات موجب سهولت و سرعت بیشتر در کار بتن‌سازی شده است. از دیگر مزایای استفاده از آن می‌توان به مواردی نظیر:

– صرفه جویی کردن در تعداد نیروی کار: چنانچه بخواهیم معادل حجمی که این دستگاه بتن تولید می‌کند به صورت دستی تولید کنیم نیروی کار بیشتری نیاز است. توجه داشته باشید که کاهش نیروی انسانی در پروژه‌های ساختمانی باعث افزایش راندمان کار می‌شود. در نتیجه هزینه نهایی کار با استفاده از بتونیر برای کارفرمای پروژه به مراتب کمتر خواهد شد.


– کیفیت بالاتر بتن: یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این دستگاه کیفیت بالاتر بتن تولید شده توسط آن می‌باشد. زیرا هم ترکیب به شکل کامل‌تری انجام می‌شود و هم بازه‌ی زمانی کوتاه‌ترین مواد مخلوط می‌شوند. البته این موضوع تنها در صورتی صدق می‌کند که از میکسر بتن به درستی و اصولی استفاده شود. مقدار موادی که با هم ترکیب می‌شوند و زمان‌بندی اضافه کردن آن‌ها به دستگاه از موارد مهم در کار می‌باشند.

– ظرفیت معین: با توجه به ظرفیت هر مدل از دستگاه می‌توان به راحتی مقدار مواد اولیه و بتن حاصل را برآورد کرد. بنابراین اندازه‌های دقیق و مشخصی از بتن در هر بار استفاده از دستگاه بتونیر به دست می‌آید.


– استفاده از سوخت‌های متنوع برای دستگاه: این دستگاه‌ دارای تنوع بالایی در انرژی مورد استفاده است. برخی از انواع آن بنزینی یا دیزلی و برخی دیگر برقی هستند. بنابراین با توجه به سوختی که در دسترس دارید می‌توانید بتونیر مناسب خود را انتخاب کنید.

– وجود سایزهای مختلف: یکی دیگر از امتیازات این دستگاه مخلوط‌کن بتن تولید آن در سایزهای مختلف است. پس بر اساس ابعاد بتن مورد نیاز در پروژه‌های مورد نظر می‌توانید بهترین سایز میکسر بتن را تهیه کنید.

اشاره نمود. این مزایا کارفرمایان پروژه‌های ساختمانی را به خرید دستگاه بتونیر ترغیب می‌کند.


دستگاه بتونیر از چه اجزایی تشکیل شده است؟

این تجهیز از هر مدل و با هر ظرفیتی که باشد از بخش‌های یکسان و مشخصی ساخته شده است. شناخت اجزای تشکیل دهنده‌ی این تجهیز در درک بهتر مکانیزم عمل آن کمک می‌کند. این اجزا شامل موارد زیر می‌باشد.

1- ظرف اختلاط: به مخزنی که به شکل دوار طراحی و تعبیه شده و مواد را ترکیب می‌کند ظرف اختلاط یا جام می‌گویند.

2- دسته اهرم: این قسمت از دستگاه بتونیر برای استفاده‌ی آسانتر از بتن داخل دستگاه به کار برده می‌شود. همچنین در حین فعالیت دستگاه میکسر بتن به کمک این اهرم می‌توان درام تجهیز را با زاویه‌ی مناسب چرخاند. این کار باعث ترکیب شدن هر چه بهتر مواد با هم می‌شود.

3- قاب: این بخش از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشد.

4- پره‌های میکسر: این پره‌ها کار ترکیب کردن مواد را بر عهده دارند. به کمک این پره‌ها ترکیب بتن یک دست‌تر ساخته می‌شود.

5- چرخ: بسته به نوع و سایز بتونیر از تعداد 2 یا 4 چرخ در زیر آن استفاده می‌شود. به کمک این چرخ‌ها جابه‌جایی دستگاه مخلوط‌کن بتن ساده‌تر می‌شود.


آشنایی با انواع میکسر بتن:

این تجهیزات تولید کننده‌ی بتن بر اساس ابعاد بتن تولید و سوخت مصرفی به چند گروه مختلف تقسیم می‌شوند. از نظر مقدار بتن تولیدی بتونیر انواع مختلفی دارد اعم از:
– میکسرهای بتن 400 لیتری
– میکسرهای بتن 750 لیتری
– میکسرهای بتن 1000 لیتری
اما انواع مختلف این تجهیز بر اساس سوخت مصرفی شامل موارد زیر می‌باشد:

1- بتونیرهای برقی:

یکی از کم هزینه‌ترین انواع این دستگاه که کارآمدی زیادی هم دارد نوع برقی آن می‌باشد. بازده بالا و آلایندگی کم از ویژگی‌های اصلی این مدل از میکسرهای بتن محسوب می‌شود.

2- بتونیرهای بنزینی:

در برخی از مناطق که دسترسی به انرژی برق وجود ندارد استفاده از این نوع میکسر بتن مناسب است. تنها تفاوت این مدل با نوع برقی بتونیر موتوری است که بر روی دستگاه نصب می‌شود.

3- بتونیرهای دیزلی:

در برخی از موارد علاوه بر عدم دسترسی به انرژی برق قدرتی بیشتر از نیروی موتور بنزینی نیاز است. در این مواقع می‌توان از بتونیرهای دیزلی کمک گرفت. استفاده از موتورهای دیزلی در مناطق مسکونی و شهری چندان مناسب نیست. زیرا این نوع خلاطه‌ها آلایندگی بسیار بالایی دارند و صدای زیادی تولید می‌کنند.


خرید دستگاه میکسر بتن:

برای رضایت از دستگاه بتونیر لازم است تا ابعاد و نوع مناسب آن انتخاب شود. بنابراین بر اساس میزان مورد نیاز بتن باید سایز مناسب این تجهیز را انتخاب و خریداری کنید. نوع سوخت مصرفی خلاطه نیز یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید آن محسوب می‌شود. سوخت مورد نیاز دستگاه باید به راحتی در دسترس قرار داشته باشد. قیمت و برند سازنده نیز از موارد بعدی است که هنگام خرید بتونیر باید به آن توجه کرد. بودجه‌ی شما در مورد این فاکتور نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند.

سخن پایانی:

دستگاه میکسر بتن یکی از تجهیزات ارزان قیمت و کاربردی در تولید بتن می‌باشد. تنوع مدل و ظرفیت این تجهیزات آن‌ها را برای استفاده در هر پروژه‌ی ساختمانی در هر ابعادی مناسب کرده است.

منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.